Sähköposteina ja tekstiviesteinä levitetään paraikaa huijausviestiä, joka kertoo viestin saajalla olevan K-marketin tilillä isohko summa. Viestissä kehotetaan luomaan K-markettili ja lisäämään sen kortin tiedot, jolle asiakas haluaa rahat siirrettävän.
Keskolla tai K-marketeilla tai niiden kauppiailla ei ole mitään tekemistä viestien kanssa. Kyse on huijauksesta. Viestiin ei pidä vastata.
Mikäli olet erehtynyt antamaan tiedot, on parasta olla yhteydessä pankkiin tai luottokorttiyhtiöön aiheettomien maksujen estämiseksi. Maksamalla esimerkiksi euron aloitusmaksun huijarille huijattu sitoutuu palveluun, jossa kuukausittainen veloitus voi olla esimerkiksi liki sata euroa.
K-ruokakauppojen nimissä on yritetty huijata ihmisiä moneen otteeseen. Huijausviesteillä on kerrottu esimerkiksi kilpailuista, johon ihmisten halutaan osallistuvan. Ihmisiä on pyydetty soittamaan maksulliseksi osoittautuvaan numeroon tai lunastamaan lahjakortti, josta kuitenkin peritään hinta.
Huijatuksi tulleen on syytä olla yhteydessä kuluttaja-asiamieheen, joka toimii Kilpailu- ja kuluttajavirastossa, puhelinlaskun ylimääräisistä veloituksista on syytä olla yhteydessä omaan puhelinoperaattoriin.
Huijausviesteistä varoitellaan muun muassa K-market Häijään sivuilla.